Najważniejsze elementy identyfikacji wizualnej

Komunikacja na linii klient – marka rozpoczyna się już na etapie zobaczenia jej loga! Uporządkowana identyfikacja wizualna marki pozwala ją lepiej prezentować i promować. Ma za zadanie wpływać na konsumentów w taki sposób, aby zaistniała na stałe w ich świadomości. Gdy już się tak stanie, będą bardziej skorzy na kupienie jej produktów. Czym jest identyfikacja wizualna i jakie są jej podstawowe elementy? Odpowiedzi znajdziecie w dalszej części artykułu!

Z czego się składa ta identyfikacja?

Identyfikacja wizualna firmy składa się z wielu elementów. Podstawowymi są nazwa firmy i jej logo, które stoją na pierwszej linii ognia i to właśnie z nią spotka się klient po raz pierwszy. Jakie powinny być te elementy? Przede wszystkim – proste. Nazwa powinna nawiązywać do działalności firmy i być łatwa do zapamiętania, podczas gdy przy graficznym elemencie reprezentującym markę trzymajmy się pewnej rady: każdy, nawet dziecko, powinno umieć go odwzorować. Może być to symbol, grafika czy nawet posuwając się do absolutnego minimalizmu, ograniczyć się do charakterystycznego kroju liter. Dopóki jest czytelne i przejrzyste – spisze się świetnie.

Po najlepszą identyfikację wizualną w Krakowie możesz zgłosić się do https://www.roxxmedia.pl/o-nas/

Co jeszcze?

Innymi elementami budującymi identyfikację wizualną są, chociażby firmowe kolory czy typografia w materiałach drukowanych. Wykorzystanie odpowiednich barw może sprawić, że percepcja marki będzie oddziaływać lepiej na konsumenta. Czcionka używana w pismach jest również ważna! Odpowiedni krój pisma może stanowić o charakterze firmy i tak jak na przykład w przypadku firmy Coca Cola jednoznacznie być kojarzonym z daną marką

Podsumowanie

Wdrażając oficjalnie system identyfikacji wizualnej, należy dobrze go przemyśleć i pamiętać o tym, że może oddziaływać na naszego odbiorcę. Jej poprawne stworzenie może być ważnym elementem w budowaniu sukcesy firmy przez pozytywne jej kojarzenie. Najważniejsze jest jednak to, aby pozostała ona spójna i przede wszystkim konsekwentna w utrzymywaniu tych samych wzorców. Pomoże to najważniejszej osobie dla naszej firmy – klientowi, aby gdy raz zapamięta markę, zrobi to na długie lata.