Nasz własny sklep internetowy

Czy tego chcemy, czy nie, żyjemy w świecie wszech otaczające konsumpcjonizmu. Ilość kupowanych przez nas produktów stale rośnie, a nam…brakuje czasu. Ciągły pęd codziennego życia, nie pozwala nam na częste wychodzenie do sklepów. Szukając rozwiązania oszczędzającego nam czas i często też pieniądze, z pomocą przychodzi Internet. Coraz więcej firm rozumie powagę sytuacji i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom konsumentów, tworząc własne sklepy internetowe. W ten sposób możemy dokonywać zakupów, siedząc na swojej kanapie w zaciszu własnego domu. Co trzeba zrobić, żeby stworzyć swój własny sklep i zwiększyć sprzedaż naszej firmy?

Bez pośpiechu

Nie postępujmy pochopnie. Sklep internetowy to sprawa, której nie możemy rozpocząć i prowadzić w sposób niedbały. Powinniśmy najpierw przeprowadzić badania wśród naszych klientów, aby określić ich profil. Może być tak, że znaczna grupa konsumentów wcale nie będzie zainteresowana takim sposobem zakupów. A wtedy niezbyt sensowne jest prowadzenie sklepu, w którym nie będzie dokonywana żadna transakcja. Nie chcemy przecież tracić czasu ani pieniędzy na jego stawanie.

Dla kogo?

Musimy także określić target naszego sklepu. Jeżeli skrupulatnie przeprowadziliśmy badanie rynku, powinna być to dla nas prawdziwa bułka z masłem. Kto będzie naszym klientem? Mężczyźni, kobiety a może obie płci? Jaki będzie jego dochód? Czy będzie to konsument z klasy premium, czy może przeciętny Jan Kowalski? Gdzie będzie mieszkał nasz klient? Czy będzie to duże ośrodki miejskie, a może znacznie mniejsze miasta z kilkunastoma tysiącami mieszkańców? Wszystko to zależeć będzie od naszego biznesplanu.

Towar w sklepie

Wybór tego, co będziemy sprzedawać, powinien okazać się prosty, gdy dobrze przygotowaliśmy profil naszego klienta. Zastanówmy się jakiego charakteru towar będziemy sprzedawać. Towar może być produktem podstawowym, ale też uzupełniającym inny. Myśląc jeszcze w innej kategorii, możemy przemyśleć czy nasz produkt będzie produkowany na szeroką, masową skalę, lub znacznie bardziej limitowany? Wszystko to zależy wyłącznie od nas.

To dopiero początek

Mamy za sobą etap tworzenia planu naszego pierwszego sklepu internetowego. Czy to wszystko, co potrzebne jest do osiągnięcia sukcesu? Otóż nie! Cała zabawa dopiero się zaczyna i wraz ze startem naszego nowego kanału sprzedaży zaczynamy ostrą konkurencję na rynku. Nie tylko my chcemy sprzedać jak najwięcej produktów, a konsumenci mają przecież ograniczone zasoby gotówki w portfelach. Czas na działania!